Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Türkiye’nin ham çelik üretimi düştü

Türkiye’nin ham çelik üretimi bu yılın ocak-mart döneminde 9,3 milyon ton oldu.

Elektrik santrallerine 1,89 milyar liralık kapasite mekanizması desteği

Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), 32 elektrik üretim santraline mart için 1 milyar 894 milyon 585 bin 811 lira kapasite ödemesi yapacak.

ASELSAN’ın ilk çeyrek cirosu 22.8 milyar lira oldu

ASELSAN’ın cirosu yılın ilk çeyreğinde 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 9 artarak 22.8 milyar liraya yükseldi.

Fiyat makası en çok havuçta

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar, nisanda üretici ve market arasındaki en fazla fiyat farkının yüzde 256 ile havuçta görüldüğünü, bunu yüzde 230 ile marul ve yüzde 222 ile kuru soğanın izlediğini açıkladı.

Türkiye’nin turizm geliri 2025’in ilk çeyreğinde yıllık bazda arttı

Türkiye’nin turizm geliri, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,6 artarak 9 milyar 451 milyon 244 bin dolar oldu. Yine yılın ilk çeyreğinde turizm giderleri yüzde 37,6 artış gösterdi.

Baykar ve LEONARDO arasında dev ortaklık! İmzalar atıldı

Küresel SİHA pazarının lider firması Baykar ile dünyanın en büyük savunma şirketlerinden Leonardo arasında Mart ayında imzalanan stratejik iş birliği anlaşması, bugün Roma’da düzenlenen Türkiye-İtalya 4. Hükümetlerarası Zirvesi kapsamında gerçekleştirilen törenle teati edildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir