Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Merkez Bankası rezervlerindeki 7 haftalık düşüş sona erdi

TCMB’nin haftalık verilerine göre, rezervlerdeki kayıp 7 haftanın ardında sona erdi. 9 Mayıs haftasında döviz rezervleri 3,6 milyar dolar artarak 61,2 milyar dolara çıkarken, altın rezervleri 83,1 milyar dolara ulaştı.

Kadın şoför ve motokuryelerle ilgili düzenleme! Bakan Uraloğlu açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde yapılan düzenleme ile motokuryelerin ilk defa kayıt altına alındığını kaydetti. Bakan Uraloğlu ayrıca, kadın şoför istihdam eden firmaların yetki belgelerini üç ay süreyle ücretsiz uzatacaklarını da bildirdi.

TÜİK mart ayı dış ticaret endekslerini yayımladı: Kalemler arası farklı seyir dikkat çekti!

TÜİK’in açıkladığı dış ticaret endekslerinde mart ayında ihracat ve ithalat kalemlerinde yön ayrışmaları yaşandı. Bazı ürün gruplarında artış görülürken, bazı kalemlerde gerileme kaydedildi.

Türkiye hayvancılıkta kan kaybetmeye devam ediyor: ‘Yerli üretimi bitirdiler’

Hayvancılık sektöründeki ekonomik kriz üreticilerin borçlarını ödeyememesi nedeniyle hayvanlarını ve tarım makinelerini kaybetmelerine yol açıyor. CHP’li Ömer Fethi Gürer, mevcut tarım politikalarını eleştirerek, ithalata bağımlı bir yapının yerli üreticiyi zayıflattığını vurguladı. Krizin derinleşmesi, ülkenin hayvancılık kapasitesinin tehdit altında olduğuna dikkat çekiyor.

Sürücüler dikkat: Akaryakıt fiyatlarına zam yolda!

Akaryakıt fiyatlarına yeni bir artış bekleniyor. Döviz kurlarındaki dalgalanma ve yükselen petrol fiyatları, benzin ve motorin fiyatlarının önümüzdeki günlerde zamlanmasına neden olabilir. Sürücüler, yakın zamanda daha yüksek akaryakıt ücretleriyle karşılaşacak.

DEİK: Türkiye’nin Avrupa Birliği ile ticaret hacmi 327 milyar dolara ulaştı

DEİK: Türkiye’nin Avrupa Birliği ile ticaret hacmi 327 milyar dolara ulaştı