Google Mesajlar’a yeni özellik: Hassas içerik uyarıları

Google Mesajlar Güvenlik Özelliği ile Güçleniyor

Teknoloji devi Google, popüler mesajlaşma uygulaması Google Mesajlar için yeni bir gizlilik ve güvenlik özelliği üzerinde bir süredir çalışıyordu.

Geçtiğimiz yıl duyurulan ve şubat ayında kullanıma sunulacağı vadedilen bu özellik, bazı gecikmelerin ardından nihayet beta sürümü kullanıcılarıyla buluşmaya başladı.

Bu yeni özellik, “hassas içerik uyarıları” olarak adlandırılıyor ve temel amacı, kullanıcılara gönderilen potansiyel olarak müstehcen veya çıplaklık içeren görüntüleri, kullanıcı görmeden önce tespit edip bulanıklaştırmak.

Sistem, bir fotoğrafın hassas içerik barındırıp barındırmadığını algılayarak otomatik olarak gizliyor.

Özellik Nasıl Çalışıyor

Kullanıcı, bulanıklaştırılmış bir görüntüyle karşılaştığında çeşitli seçeneklere sahip oluyor. İsterse görüntüyü görüntülemeyi seçebilir, göndereni engelleyebilir veya uyarının neden gösterildiği hakkında daha fazla bilgi alabilir.

Görüntüyü görmeye karar veren kullanıcılar için, sonrasında tekrar bulanıklaştırma seçeneği sunulması da düşünceli bir detay olarak öne çıkıyor; bu, telefonu başkasına verirken istenmeyen sürprizlerin önüne geçmeyi sağlıyor.

Özellik sadece gelen mesajlar için değil, giden mesajlar için de çalışıyor; hassas olarak algılanabilecek bir görüntüyü göndermeye veya iletmeye çalıştığınızda, Google Mesajlar bir uyarı göstererek ne paylaşmak üzere olduğunuzu bildiriyor ve göndermeden önce onayınızı istiyor.

Bu özelliğin en önemli yönlerinden biri, tüm tespit ve analiz işlemlerinin tamamen kullanıcının cihazında gerçekleşmesi.

Android’in SafetyCore sistemi sayesinde, görüntü analizleri veya bu analizlerin sonuçları hiçbir şekilde Google’ın sunucularına gönderilmiyor, böylece kullanıcı gizliliği en üst düzeyde korunuyor.

Şu an için bu özellik yalnızca fotoğraflar için geçerli ve videoları kapsamıyor. Ayrıca, yalnızca Google Mesajlar gibi uyumlu uygulamalar tarafından talep edildiğinde devreye giriyor.

Hassas içerik uyarıları özelliği, yetişkin kullanıcılar için varsayılan olarak kapalı durumda bulunuyor ve isteğe bağlı olarak ayarlar menüsünden aktif edilebiliyor.

Ancak, denetlenen hesaplara sahip gençler için bu ayar kilitli ve ebeveyn kontrolü Family Link uygulaması üzerinden sağlanıyor.

Related Posts

Ünlü otomobil markası kullanıcılarına tazminat ödeyecek! Türkiye’de de satılıyor

Stellantis, 1.0 ve 1.2 litrelik PureTech motorlarda yaşanan arızalar nedeniyle araç sahiplerine tazminat ödeyeceğini açıkladı. Mart 2024 itibarıyla garanti süresini uzatacak olan şirket, belirli onarım masraflarını karşılayacak. Ancak, Türkiye’deki araç sahiplerinin bu tazminat hakkından nasıl yararlanacağı henüz belirsiz.

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.

Bilim insanları dilin haritasını çıkardı

Araştırmacılar, canımızın nasıl tatlı çektiğini anlamanın obeziteyle mücadeleye yardımcı olabileceğini söylüyor.

D Tech Cloud IDC Türkiye, CIO Summit 2025’te ‘platinum sponsor’ olarak yer aldı

Teknoloji firması D Tech Cloud, 7-8 Mayıs tarihlerinde Sapanca’da düzenlenen IDC Türkiye CIO Summit 2025’te platinum sponsor olarak yer aldı.

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Araştırma sonuçları yayımlandı: Bebeklerin ilk adımında genetik ve çevre etkisi

Yeni bir araştırma, bebeklerin ilk adımlarını ne zaman attığının sadece çevresel koşullara değil, aynı zamanda genetik mirasa da bağlı olduğunu ortaya koydu. Çalışmaya göre bebeklerin 9 ila 15 ay arasında yürümeye başlamasında hem genetik hem çevresel etkenler birlikte rol oynuyor.