Küresel ekonomik yavaşlamanın etkilerini hisseden Çin’de tüketiciler lüks harcamalardan uzaklaştı. Financial Times’ta yer alan habere göre, bunun en son örneği Dior mağazasının yeni koleksiyonunu tanıttığı lansman gününde yaşandı.
ÇİN’DE TÜKETİCİ GÜVENİ AZALDI
LVMH, Dior’un sahibi olarak, üçüncü çeyrek satışlarının yüzde 5 azaldığını açıkladı. Bu azalma, Covid-19’un başlangıcından bu yana ilk daralma olarak kayda geçti. Özellikle Dior’un satışları, Louis Vuitton’a göre daha fazla düşüş gösteriyor. Analistler, bu düşüşün tüketici güveninin azalması ve yüksek fiyat artışlarıyla bağlantılı olduğunu belirtiyor.
SON 3 YILDA DIOR ÜRÜNLERİ YÜZDE 60 ZAMLANDI
Lüks sektöründe Dior gibi markaların sürekli ve hızla büyümesi sekteye uğradı. LVMH’nin CEO’su Delphine Arnault, Dior’un CEO’su olduktan sonra markanın yönünü değiştirmeye çalışıyor, ancak mevcut zorluklar nedeniyle büyük bir baskı altında. Dior’un fiyatları, 2020 ile 2023 arasında yüzde 60’tan fazla arttı, bu artış bazı ürünlerin kalitesiyle ilgili soruları da gündeme getiriyor.
Dior ve diğer lüks markalar, büyüme ivmelerini korumak için sürekli değişen tüketici taleplerine uyum sağlamak zorundalar. Analistler, bu markaların gelecekte daha dikkatli stratejiler geliştirmesi gerektiğini söylüyor.
LOUIS VUITTON VE DIOR ARASINDA BELİRGİN AYRIŞMA VAR
LVMH’nin CEO’su Delphine Arnault, markanın önceki dört kat artış sonrası zor bir dönemle karşı karşıya. Mali işler müdürü Jean-Jacques Guiony, Louis Vuitton’un performansının ortalamanın biraz üzerinde olduğunu, Dior’un ise altında kaldığını ifade etti. Louis Vuitton’un satışları düşük tek haneli oranlarla düşerken, Dior’un düşüşü düşük çift haneli oranlarla gerçekleşti. Daha küçük markalar olan Fendi gibi bazıları da gelir kaybı yaşıyor. HSBC analistleri, Louis Vuitton ve Dior arasında belirgin bir ayrışma olduğunu ve daha küçük markaların başarısının, portföyün diğer kısımlarındaki düşüşleri dengeleyemeyeceğini belirtiyor.
patronlardunyasi.com